torsdag 12 januari 2017

Nummer 144 - Mina topplåtar 2016

En ole ikinä ollut kaveripiirissäni se, joka saa päättää millaista musiikkia soitetaan. Se johtuu siitä, että minun musiikkimakuni ei kohtaa muiden kanssa. Olen lukemattomia kertoja kuullut, että kuuntelen täyttä paskaa :D



Spotify julkaisi joulukuussa käyttäjien kuunnelluimmat biisit, ja moni bloggari on sitten "nolostellen" tuonut julki kuunnelluimmat biisinsä.

R naureskeli, että kuunnelluimpien biisieni perusteella oon selkeästi kolmekymppinen homomies. Syynä yksinkertaisesti se, että 80 % kaikista biiseistä on euroviisuja tai schlagereita.




Tässä siis minun listani:

1. Wasted - Tiesto, Matthew Koma

Tää on mieletön hyvän fiiliksen biisi. Sopii suomalaiseen juomakulttuuriin kuin nenä päähän

2. Vill du bli min fru - Drängarna

Ruotsalaista schlageria vuodelta 1995. Mutta fiilis kohdallaan ja hyvää mieltä riittää

3. Golden boy - Nadav Guedj (eurovision 2015)

Israelin euroviisubiisi, olin ruotsissa kun euroviisut olivat (ja Måns voitti!) tämä jäi sitä soimaan

4. Single Ladies - Beyonce

Tätä toivon aina baarissa. Hyvä fiilis ja erittäin tanssittava biisi

5. Haba Haba - Stella Mangwi (eurovision 2011)

No tää ei oo enää edes hyvä, mutta shuffletoiminto tarjosi sitä tosi paljon.

6. Slavic Girls - Donatan ja Cleo (eurovision 2014)

Tää oli musta sen vuoden ehdottomasti paras biisi kornilla esityksellään. Kaikki muut tuntemani olivat ehdottomasti eri mieltä

7. Vilda western i Boden - Drängarna

Lisää schlageria. Edelleen huikea tunnelma. Se, mistä oon bongannut drängarnan soittolistalleni, on mysteeri.

8. Heroes - Måns Zelmerlöw (eurovison 2015)

Euroviisuhullu maa voitti euroviisut asuessani siellä. Tietysti tämä soi koko ajan ja joka paikassa.

9. När jag blundar - Pernilla (eurovison 2012)

Tosi kaunis Suomen edustuskappale euroviisuissa. Tässä on tunnelmaa, vaikkei se tietenkään menestynyt

10. My number one - Helena Paparizou (Eurovision 2005)

Voittajabiisi yli kymmenen vuoden takaa, mutta minun lemppari euroviisubiisini ikinä.

Täpärästi top kympin ulkopuolelle jäi Månsin Cara Mia, jolla hän pyrki euroviisuihin jo aiemmin, muttei pässyt karsinnoista. AIJAIJAI

Haen selkeästi kuitenkin musiikista usein positiivista tunnelmaa, vaikka välillä tuntuu, että kuulokkeet ovat krovissa pääasiassa aamuisin, kun kaikki ärsyttää, ja silloin musiikki ei saa missään nimessä olla näin kevyttä ja positiivista.

Ettänäin. Oon mä muutakin musiikkia kuunnellut, lupaan :D Mutta 2/10 on schlageria/europoppia. Ymmärtänette kavereiden negan. Aamuisin kuuntelen raskaampaa musiikkia, ja koulutehtäviä stressatessani laitan yleensä grindcorea tai trash metallia soimaan. Kun stressi iskee, iskee esim. Mokoma. Jos stressi oli paha ja deadline ahdisti, tsemppasi mm. Rotten Sound.

Tärkeä päivitys. Varsågoda.

K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar