lördag 6 december 2014

Nummer trettionio - Julmani !

Perjantaina oli koulusta vapaata, joten "Vi drog till Stockholm" niinkuin norjalainen sanoi. Heti yhdeksän jälkeen olimme Saksalaisen ja Norjalaisen kanssa rautatieasemalla, jotta olisimme Tukholmassa heti kun kaupat aukeavat. Näin jälkeenpäin idea oli aika hyvä, koska ainakin minä olisin luultavasti menettänyt hermoni lauantain ruuhkissa, sillä iltapäivästä perjantaikin oli aikamoista hullunmyllyä. Ajankohta ei olisi voinut olla parempi (pahempi) sillä minun taskuissani polttelivat veronpalautukset ja Norjalaisella lomarahat. Norjalainen oli panostanut parhaiten reissuun, sillä se oli katsonut valmiiksi kaikki sellaiset kaupat mitä ei ole Norjassa, ja Zaraa lukuunottamatta se päti myös Suomeen. Saksalaisella oli vähän tylsempää, sillä hintataso on paljon korkeampi Ruotsissa kuin Saksassa, ja valikoima on tietty eri tasoa Saksassa kuin pohjoismaissa. Periaatteessa se pätee minuunkin, mutta kun on tarjolla tavaraa mitä ei ole Suomessa, niin olen valmis joustamaan. Norjalaisella oli taas asiat paremmin, kun Ruotsin kruunu on vain positiivinen yllätys norjalaiselle.

Shoppailusuunnitelmamme eteni Åhlensin ja Gallerianin kautta Biblioteksgatanille ja Drottninggatanille josta päivän hämärtyessä kävelimme Gamla stanin pizzalle ja joulumarkkinoille. Ennen lähtöä pyörähdimme vielä Drottninggatanin H&M Homessa, Zarassa ja karkkikaupassa ennen paluuta sadan kassin kanssa Uppsalaan 12 tuntia myöhemmin. Saksalainen lähti suoraan asemalta konserttiin, kun minä ja Norjalainen raahauduttiin koteihimme ostosten kanssa.

Vaikka olin lopen uupunut, niin olin aika tyytyväinen, sillä minulla on nyt kolmea ihmistä lukuunottamatta kaikki lahjat hankittuina ! JEE

Ainiin, ja melkein yhtä monta lahjaa minulle.....

Riksdagen

Näkymä kaupunkiin vanhaan kaupunkiin johtavalta kävelysillalta

Operan

Kuninkaanlinna


Sydämen muotoiset pizzat!
 Pizza oli muuten tosi hyvä, täytteinä minulla oli tuoretta parsaa, ilmakuivattua kinkkua ja parmesania. Maukkauden salaisuus taisi olla suola, sillä joimme kaikki litrakaupalla vettä jälkeenpäin :D




"Siri" a la Starbucks
Esittelen nyt vaan omat ostokseni, etten tule paljastaneeksi kenenkään joululahjaa, mutta niitä oli vähintään yhtä paljon, lupaan ! :D


Ostin lastenkirjan niin väitin myyjälle että se on joululahja ja se pakkasi sen. :D

 Ihana nalle vanhan kaupungin Bukowskikaupasta ja Pupu-teemuki H&M Homesta, "koska mulla on täällä vaan yksi teemuki" (Ja kotona miljoona muumia....)
Urban Outfittersin Jenkkikrääsäosastolta Kirsikan tuoksuinen Carmexin huulirasva ja tikkarintuoksuinen käsidesi. Sephorasta myös huulirasva.

 Sephoran kylpyosastolla saattoi niin sanotusti lähteä lapasesta, koska kaikki tuoksui ihanalla ja oli "tosi erikoista" :D
Monoi- ja suklaantuoksuinen body butter

Lagoon ja Cotton Flower bodylotionit









Jule ei ylättäen tykännyt pupusta.

Käyn tahtojen taistoa, sillä meillä on parikin isoa projektia, joiden deadline on tammikuun puolivälissä. Jos olisin fiksu, tekisin ne ennen joulua, ja olisin stressaamatta joululoman, luultavasti en ole.

Lähden tistai-iltana laivalla viemään J:tä Tampereen suunnalle. Viiimeinen Suomesta tuotu heinäpussi on menossa, ja se on aika hienojakoista heinää, joka tarkoittaa että sitä on kaikkialla: sängyssä, matolla, Julessa...


Keskiviikkoaamuna kun saavun Turkuun, menen vanhalle koululle viemään kesätyön raporttia, eli Labrapäivyriä, jollaista pitää tutkimuslabroissa täyttää. Olin alunperin ajatellut täyttää sen joululomalla, mutta ohjaajani sanoi viikko sitten, että aikoo jatkaa projektejani, joten hän tarvitsee päivyrit mahdollisimman nopeasti, nekin pitäisi siis täyttää tässä viikonlopun aikana.
Ajatus rasittaa myös Jiitä

"Nää heinät oli näin kun tulin tähän"


Auringonnousu kaupungissa päin puoli kahdeksan. Tänään oli ensimmäinen aurinkoinen päivä (tunnit, nyt se jo laskee) viikkoihin, eli tilanne Uppsalassa ei ole ollut paljoa helsingin 13 tuntia parempi..

Kävin lääkärissä 11 viikkoa jatkuneesta yskästäni. Koska lääkäri ei puhunut ruotsia äidinkielenään, vaan aksentilla, eikä ilmeisesti tunnistanut minun aksenttiani, oli kommunikointi tosi hankalaa.

Minä: "Jag har hostat i elva veckor"
Lääkäri: "Men det är vanligt att hosta i en vecka"
M    :"Jag sa ELVA veckor"
L:     "När hostar du? Hostar du på nätterna?"
M:    "Skulle jag veta om jag hostar på nätterna, skulle jag vakna då?"
L:     "Så du hostar också på nätterna"
M:    "Nej, jag vet inte om jag gör det."
L:      "Jag skriver hostmedicin åt dig"


Mulla on ikävä YTHS:sää

K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar