fredag 6 maj 2016

Nummer 117 - Jag shoppar inte bara för att jag vill

Olen ollut huikean ylpeä ostolakostani. Siis vaateostolakosta, kyllä kaikkea muuta on tullut ostettua niin että rajoittaakin voisi.

No, 20.12.15-26.4.2016 (129 päivää!!) Tämä ostolakko on pitänyt aika hyvin. Kyseisellä ajanjaksolla olen ostanut vain kirpparilta yhden topin ja euron liivit (siis kaupasta!! en osta liivejä käytettynä, toim huom.), ja kuitenkin hankkiutunut eroon monesta vaatekappaleesta kirpparilla ja punaisella ristillä.

Muutamiin tylsähköihin tilanteisiin olen ostolakkoni takia joutunut. Ensinnäkin, minulla ei ole kunnollista "Modernia" mekkoa, joka sopisi smart casual-tyyppisiin iltamenoihin.

Turussa J:n synttäreillä jouduin tyytymään housuihin, koska mekkovalikoimani koostuu tällä hetkellä minimittaisista kesämekoista ja tosi juhlavasta mekosta, jonka ostin äidin viisikymppisille NELJÄ VUOTTA SITTEN. Muuten olen ostanut lähinnä ns. arkimekkoja vaikken ikinä käytä arkena mekkoa. Mekottomuus oli sinänsä harmi, koska muilla sellainen oli ja olin kovin alipukeutunut.

Baariin laitan yleensä hameen ja topin (silloin harvoin kun sinne menen, toim huom 2!), mutta niitäkin on vain kaksi säädyllisen mittaista, muut ovat sitten jo pitkälti ohi vaaravyöhykkeen.

Ainiin, ja onhan minulla Marimekon kotelomekko joka minulla oli häissä joulukuussa. Se tosin on aika talvinen, enkä muutenkaan ihan mihin tahansa pippaloihin viitsisi sitä laittaa, kun se oli kuitenkin aika arvokas.

NOO POINT BEING.

Minulla on koululla valmistujaiset kesäkuun alussa. Samalla viikolla on koululla iltajuhla, jonka pukukoodi on "Kavaj". Myös R:n kaksi kaveria järjestää valmistujaiset, erikseen siis

EIKÄ MULLA OLE MITÄÄN PÄÄLLEPANTAVAA

On siis ollut ihan pakko ostaa. Tai tarkemmin sanottuna tilata.

Booztista tilasin kokeiluun tällaisen
SamsØe&SamsØe:n maksimekon. Vaikka "kavaj"-pukukoodiin ei varsinaisesti kuulu kokopitkä mekko, ajattelin että maksimekot ovat nykyään niin muodikkaita, ettei niitä enää pidettäisi iltapukuun verrattavina. Jos näin ei ole, niin täytyy miettiä uudelleen, sillä mekon tulee tulla polven alle kuitenkin.

Boozt.com
Lisäksi Nellyllä oli hyvät alet (koska sehän on toki tärkeintä) Joten tilasin sieltäkin kolme mekkoa kokeiluun. Olin katsovinani, että ne ovat kaikki säädyllisen pitkiä, joten sopivat ihan kahvitilaisuuteen tai valmistujaisseremoniaan kirkossa. (...Ainakin neuleen kanssa)... (-täytyy ostaa neule)

Asoksellakin oli kiva mekkoja, mutta niiden palautus maksaa n. 30€-50€ ja nellyllä vain 3,95, joten tilasin mielummin nellyltä, kun kyseessä oli halpoja vaatekappaleita.

Nelly.com
Nelly.com
Nelly.com
Sitten jotenkin vain kengät eksyi siihen settiin mukaan
Nelly.com
R ei todellakaan vielä tiedä kengistä.

Mekot taisivat olla kaikki puoleen hintaan, joten ne maksoivat vain n. 20€ kappale. Toivottavasti ne myös istuvat inhimillisesti, sillä yleensä vaatteilla on joku syy, etteivät ne mene kaupaksi. Valkoisen mekon kohdalla oli valitettu rintamuksen pienuutta, mutta se ei ole minulla mekoissa ongelma :D

Noista kengistä sen verran, että vähän niinkuin metsästän täydellistä nudelakkaa, metsästän myös täydellisiä ylipolven saappaita. Tähän mennessä en ole löytänyt yksiäkään edes säädyllisiä. Tai no olen yhdet.

Ongelmani ylipolven saappaissa on, että minulla on aika pitkät jalat (kun pituuttakin on yli 170 cm) ja moni "ylipolven" tai "thigh high" jää jonnekin polvitaipeen tietämille.

Toinen ongelma on, että saappaat yritetään monesti laittaa "One size fits all fits none" muottiin, jolloin ne ovat myös minulle ihan liian leveät.

Minulla on yhdet polveen asti ulottuvat nahkaiset saappaat. ne ovat vähän leveät, mutta pysyvät kohtuullisesti farkkujen kanssa, koska farkut ovat paksut ja pinta tekee liukumista estävän kitkan. (Äh mikä selitys)

No, nekin ovat aika löysät, ja jouduin kuitenkin leventämään nahkaa suutarilla, koska niissä ei ollut vetoketjua, ja jalkapöytäni on niin korkea ettei se mennyt nilkan kohdasta edes läpi. Ja lisäksi ne kaipaavat taas suutaria.

ASIAAN.

Nämä sappaat lähtivät siis kokeiluun, kun onhan mallit yleensä pitkiä ja kapeita, ja nuo saappaat näyttävät istuvan ihan hyvin tuolle mallille. Lisäksi ne on stretchiä, joka on monessakin mielessä hyvä.

K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar