lördag 7 maj 2016

Nummer 118 - Wappen


 Vapun aatonaattoiltana ajoimme kohti kevättä enteilevää auringonlaskua (kauppaan). Prismathan ovat nykyään myöhään auki, ja järkeilimme, että aatonaattona ja illalla olisi inhimillinen aika käydä kaupassa, ja vappukamaakin vielä olisi. Minä jämähdin mallailemaan ilmapalloja muiden lasten kanssa. (Halusin tietysti sen isoimman ja kalliimman. esim kävelevän koiran tai muuta hienoa mitä ei todellakaan minun lapsuudessani ollut.) Koska Star Wars pallot eivät olleet yhtään niin hienoja kun äidin ostama SW-pallo, päädyin Paavo Pesusieneen. Yllättäen Jule innostui pallosta eniten, ja leikki sillä vielä monta päivää vapun jälkeenkin.




Humaa lehti, ettei vahingossa tarvitse esim keksustella


Vappuaaton vietin Tampereella kaverilla, vaikka olin uhannut etten tee mitään, päädyin grillaamaan pienellä kaveriporukalla. Grillailu ja juttelu oli kivaa, mutta kun ennen puolta yötä otimme taksin keskustaan, alkoi minua väsyttämään. Ei sillä, baariin pääsi nopeasti, koska ns "oikeat vapun juhlijat" eli opiskelijat (haalarit) ja teinit (ikä) eivät olleet valitsemassamme paikassa, jonne taisi olla 23 vuotta ikäräja. Valitettavasti se näkyi näissä Mäntän paperitehtaan ihmeissä, joita myös baarikansaksi kutsuttiin. Lähdimme sitten R:n kanssa subin kautta kotiin. Seuraavana päivänä huomasin, että olin juonut vain puolikkaan viinipullon, ja nautin päänsäryttömästä vappupäivästä.

Kyläpaikan kissat Leila ja Nyytti

Emäntä halusi päästä itselleen turhista koruista eroon, joten valkkasimme mieleisiä koruja kaikki.


Julekin tykkäsi vapusta. Eiku.
Vappupäivänä söimme tortilloja, ja munkkeja joita R:n äii oli tehnyt, koska mun munkkitaikinahan meni pilalle.

Kooooo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar