tisdag 9 september 2014

Nummer tretton - Det var värre det

Nyt tuntuu että koulu on alkanut toden teolla. Tällä viikolla on kolme seminaaria ja kaksi labratyötä. Lisäksi raportti ja kirjallinen tehtävä.

Huomenna on ensimmäiset labrat. Niitä varten varataan koululta vaatekaappi tuomalla oma lukko kaapin oveen. Kävin ostamassa lukon Clasulta, ja samalla mukaan tarttui muutakin "pientä kivaa", sellaista mitä Clasulta nyt voi tarttua mukaan. Geelikyniä (kyllä, olen aikuinen) ja vaaleanpunaisia roskapusseja !
Lukko täytyi tietty tuunata jotta sen löytää helposti

Tämän musteen voi kuulemma kumittaa pois!
Löysin aikoinaan saamani Hello Kitty askartelusetin, josta liimailin tarroja lukkooni
JOKU oli taiteillut askartelusetin toiselle puolelle tämän. Taiteilijan allekirjoitus on asiaankuuluvasti alakulmassa.


Järjestelin viime viikon papereita ja aloitin artikkeliurakan torstain ja perjantain seminaareja varten
Sitten otsikkoon, johon on kaksikin syytä. Viimeviikkoisen häslingin lomassa unohdin Julen synttärit! Paljon Onnea Jule 4 v !

Toinen, ikävämpi syy otsikkoon on, että hakiessani lentolippuja Momondosta, ja löytäessäni sopivat Finnairin lennot, varasin ne halvimman lentomatkan tarjoajalta, BravoFlylta. En hetkeäkään epäillyt etteikö Momondon ehdottama matkatoimisto olisi asiallinen. No eipä ollut.

Sivusto oli siisti ja luottokorttimaksaminen salattu (Käytin isän luottokorttia koska sillä sai maksettua ilman lisäkuluja) Maksun jälkeen tuli sähköposti, että varauspyyntö on rekisteröity ja varauksen varmistuttua saan vahvistusviestin. Kaikki ok, toistaiseksi. Puoli tuntia mailin jälkeen tuli todella heikolla suomenkielellä laitettu maili, jossa sanottiin ettei varaukseni ole mennyt läpi, koska lentoa ei ole enää saatavilla (tarkistin uudestaan momondosta ja siellä bravofly tarjosi edelleen samalla hinnalla samaa lentoparia.) Samassa viestissä kyseltiin kuitenkin myös lemmikin kassin mittoja. Olin hyvin hämmästynyt ja vastasin viestiin varmuuden vuoksi suomeksi ja englanniksi. Viestin jälkeen googlasin bravoflyta ja tulokset eivät olleet kovin mieltäylentäviä. Ihmisiltä veloitetaan summa heti luottokortilta mutta varausnumeroa lennolle ei kuulu. Veloitetu summa on korkeampi mitä väitetään. Jos haluaa kysellä, täytyy soittaa (ei voi mailata) numeroon jossa ensimmäisenä halutaan luottokortin numero, jotta puhelusta voidaan veloittaa 6€ ja sen jälkeen ei ymmärretä missä vika.

No, löydätte varmaan samat jutut itsekin.

Isä sanoi, että katsellaan pari päivää mitä tapahtuu, ja tapahtuuko mitään. Jos ei, soitto amexille ja maksu mitätöintiin.Matkaan on kuitenkin 2,5 viikkoa aikaa. Silti harmittaa että kaikki pitäisi aina tarkistaa eikä mihinkään voi luottaa... Esim ticket.fi, joka on hyväksi koettu matkatoimisto, olisi myynyt saman reitin vain neljä euroa kalliimmalla... Ja olisin säästynyt tältäkin sopalta. Toivottavasti kaikki päättyisi hyvin !

K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar