måndag 29 september 2014

Nummer tjugofyra - Resa runt

Reissuviikonloppu takana ja takaisin koulussa väsyneenä mutta hyvillä mielin ! Tämä kouluviikko on tosi lyhyt, vain kaksi päivää. Tänään ja huomenna olisi tarkoitus viedä loppuun edellisen kurssin projektit ja mennä aloittelemaan uuden kurssin projektityötä Suomeen.

Perjantaina lähdimme Julen kanssa kohti Arlandaa. Jule maksettiin tiskille ja sitten menin viemään laukun baggage-droppiin, otin nimittäin jättimatkalaukun mukaan jotta saan talvivaatteita tuotua paluumatkalla Uppsalaan. Tosin unohdin pääasiallisen tuomiseni, villapeiton...

Turvatarkastus sujui paremmin kuin hyvin, turvatarkastusheppuli piti Julen kassia kun menin itse tarkastuksen läpi. Sitten otin tavarani mukaan ja hän vei minut ja Julen pieneen sivuhuoneeseen ja oven kiinni, jotta saan J:n pois kassista ilman karkaamisvaaraa. Tarkastaja otti kassin ja meni läpivalaisemaan sen kun odottelin J:n kanssa pikkuhuoneessa. Kassin tultua takaisin se sanoi, että kaikessa rauhassa pakkaat ja sitten voitte mennä. Oikein mukavaa ja ystävällistä palvelua ! Kävin Starbucksissa hakemassa himoitsemani Caramel Frappuccinon ja brieleivän, jonka jälkeen jäin odottelemaan koneeseen nousua. Yhteensä aikaa kämpiltä koneeseen kului 3,5 tuntia. Boardingissa paikkani vaihdettiin perimmäiseen riviin Julen takia, mutta sain yksin kokonaisen rivin muuten täpötäydessä koneessa, joten ei haitannut.

Bussisssa

Lentokoneessa

Uskomatonta kyllä, vanha luokkakaverini lukiosta, jonka kyllä tiesin saaneen töitä Tukholmasta, oli samassa koneessa ja matka Helsinkiin sujui oikein mukavasti! M jatkoi vaihtokoneella Tampereelle, ja minä ja Jule bussilla Tikkurilan asemalle ja sieltä junalla Lempäälään. Määränpää oli meillä siis sama, mutta kulkuvälineet hieman erit,

Helsinki-Vantaalla sekoilin oikein urakalla, kun VR:n sivuilta katsomani, joko lähijuna tai bussi tikkurilaan, josta oli vaihto junaan, ei meinannut löytyä. Menin sitten joltain taksari-paralta kyseemään, että missäs se aseman oikein on. Taksari katsoi mua hämmentyneenä ja sanoi, ettei se ole vielä valmis!!

Joo, siinä sitten köhin jotain vastaukseksi ja aloin googlettamaan hiipivässä myöhästyimspaniikissa busseja. HSL:n bussi menikin Hki-Vantaa- Tikkurilan asema väliä, ja pääsin hyvin perille ja junaankin ehdin ostaa bssista lipun, joten loppu hyvin kaikki hyvin. Turisteilu asia erikseen.
Tikkurila-Dickursby

Jule oli perille päästyämme vähän epäileväinen kassista poistumisen suhteen, mutta kun jätin sen eteiseen päättämään, koska haluaa tulla pois, ilmestyikin se hetken kuluttua olohuoneeseen hyvävointisen näköisenä. Täti syötti sille pähkinöitä, josta J oli ihan pähkinöinä. Ja sitten se meni pitkäkseen, joten onneksi mitään stressiin viittaavaa ollut havaittavissa !

Lauantaina iltapäivällä lähdin junalla kohti Turkua, ja rapujuhlia ja sunnuntai-aamuna heräsin kaveriden luota Turusta, josta R tuli hakemaan ja ajoimme terminaaliin ja hyppäsimme aamulaivaan kohti Tukholmaa.

R tuli siis risteilylle saattamaan mua, oli kiva kun oli seuraa laivassa koko päivän ! Kävimme kunnon risteilijöinä Taxfreessa ostoksilla ja buffetissa syömässä, ainiin, ja nukuimme pitkälti yli puolen päivän myös :D

Uusi ripsiväri, vaikuttaa hyvältä ! pidentää ja erottelee kivasti
Gabriella

Cinderella- HC laivabongausta Tukholman saaristossa

Laivalle lähteminen Estonian onnettomuuden 20-vuotispäivänä tietty muistutti mieleen kaikenlaisen matkustamisen, mutta erityisesti laivamatkustamisen karun puolen. Se, että tuhannesta ihmisestä vain reilu sata pelastui, ja vaikka "Vain" kymmenen suomalaista hukkui, oli laivan matkustajista suuri osa ruotsinsuomalaisia.

Tukholman satamasta hyppäsin bussiin, joka ajoi suoraan Uppsalaan ja olin vähän yhdeksän jälkeen kämpillä.

Vuokranantajani oli yötöissä, joten kissavanhus tuli katselemaan TV:tä kanssani. En kuitenkaan halunnut sen karvoja lakanoihin, joten huijasin sen törkeästi illemmalla kissakarkeilla pois huoneestani. Pelkäsin vähän että löydän protestipissoja tavaroistani, mutta en ainakaan onnistunut bongaamaan mitään =)

Toivottavsti kissat saa syödä Risifruttia.